Drama drama en de eerste dag

5 juli 2010 - Chimfunshi Wildlife Sanctuary, Zambia

Zondagochtend bracht een krakkemikkig vliegtuigje met een handje vol mensen me naar het vliegveld in Ndola (wat overigens een nog krakkemikkiger vliegveldje was). Helemaal in m'n nopjes over dat m'n tas ook was aangekomen met al die korte overstaptijden, kwam ik tot de onaangename conclusie dat er niemand was om me op te pikken. Daar stond ik dan, eenzaam en alleen. Dus ik belde een aantal nummers die ik had gekregen en uiteindelijk zou Christopher de transporter me op komen pikken. Helaas moest hij eerst nog vanuit Chingola komen en dat koste hem (ipv 1 uur zoals hij zei) minstens 2 uur. Uiteindelijk was hij dan daar en had ik m'n eerste bijna paniek aanval overleeft.

Na een enorm lange rit van 3 uur met Christopher en enorm veel grote gaten en hobbels in de weg (waar hij gewoon lekker over, lang en doorheen crosste zonder zich zorgen te maken over de rammelige status van zijn auto) kwam ik dan eindelijk aan bij Chimfunshi. Daar kon ik gelijk aansluiten bij een achterbak vol amerikaanse studenten die naar het mean house gingen om daar independance day te vieren. Het blijkt dat zij hier ook een maand zijn geweest met 'school' en dat ze woensdag alweer vertrekken. Ook kwam ik hier tot de conclusie dat er een communicatiefout is geweest tussen Chimfunshi en African impact, dus eigenlijk werd ik pas de volgende dag(vandaag dus) verwacht. Straks zullen nog een aantal andere vrijwilligers arriveren die op het moment door Innocent(project manager) worden opgehaald.

Vandaag ben ik voor het eerst naar de chimps geweest en heb ik een beetje geholpen met het eten klaarmaken, maar verder werd me niet echt duidelijk wat er van me verwacht word en dat blijft nog even een raadsel geloof ik. Alles gaat op een mega sloom dodend tempo en alles is wel prima als je aan het relaxen bent. Ze nemen het niet zo nauw en hechten absoluut 0,0 waarde aan de tijd. Even wennen, maar wel prima eigenlijk!

Het education centre is de plek waar ik de komende tijd zal verblijven. Ik heb een kamer voor mezelf er is een hok met douches zonder slot en met zo nu en dan warm water. De wc is een gat in de grond en de energie voor het licht komt van de zon dus veel energie mogen we niet verspillen. Ik denk dat ik me wel ga vermaken de komende tijd en ik hoop dat het morgen duidelijk word wat ze precies van me verwachten!

liefs

1. Syb:
    5 juli 2010
    haha, mooi dat je bent aangekomen.
    en met een vakantie tempo aan het werk lijkt me geen probleem :P
    stel je voor dat je gaat zweten, doe dat maar niet :) dat stinkt.
  2. jochem:
    5 juli 2010
    Hej zusje wat fijn dat je bent aangekomen! Nou ja, niet in je omvang da,n maar dat je op je bestemming bent. Wat spannend, had je echt bijna een paniekaanval? groetjes
  3. Sara:
    5 juli 2010
    Joejoe! Goed dat je helemaal heel op je project bent aangeland! Aapies eten geven klikt best nice :) En wat relaxie dat je gewoon op internet kan! Klinkt best luxe, op het gat in de grond na dan.. ;) Liefs Sara
  4. Thera:
    Hee lief schoonzusje! :D
    Heb je al een favo chimp? Die je dan stiekem extra eten gaat geven enzo?
    En heb je de andere vrijwilligers inmiddels gezien?

Fijn dat je er bent :D, en je kan je envelop ook openmaken nu he?
    Of had je dat in Nijmegen al gedaan? :P

Liefs!
    PS: Goed mikken met poepen he (omdat je zo van poeppraatjes houdt)
  5. Lieneke:
    Hey schatje!!!!
    Wat stom dat ze je niet kwamen ophalen. Ik weet precies hoe dat gaat daar, ze nemen het daar absoluut niet nauw met de tijd. Afspraken maken lukt meestal ook niet echt;-)
    Ga je dus vooral niet druk maken (doen zij ook niet!!) Gelukkig ben je wel alsnog opgepikt:) Stel je voor dat je s avonds laat was aangekomen en op straat moest slapen.
    Ik ben benieuwd hoe het je vergaat met de aapjes!!!!
    Dikke kussen
  6. inge:
    Hey nnanibanani,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en ook nog met al je bagage :P Alleen een beetje jammer dat ze je vergeten op te halen, arm ding, zielsalleen in the middle of nowhere. Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven, dus schrijf maar veel op deze site ;)
    Have fun met de aapjes!
    xxx
  7. G+R:
    6 juli 2010
    Lieve Nnaniki, mooi dat je bent waar je wezen moet.goed gedaan zo'n lange trip. vooral het laatste stuk plaatste je meteen in Afrika. Geniet van deze ervaringen en al deze mensen die je daar ontmoeten gaat. Schrijf alles waar je je over verbaast op. Wij hebben het goed in Zweden en trekken op ons gemak rond. 22gr, zon en maar 2 uur nacht. XXX+XXX!
  8. Wim & Carolijn:
    Hoi Nnaniki,
    wat gaaf dat je dit avontuur aangaat! Heel veel plezier daarzo ennuh.. kan het nog relaxter? :-) (We zijn niet jaloers).

Groeten.
  9. Nieke:
    Heee scheetie!
    Heel heeeeeeeeul veel plezier daar! Ik vind al die krakkemikkigheid wel wat voor jou ;) Hoe staat t met t ongedierte? :P
    xx
  10. Alien:
    7 juli 2010
    Goed begin lees ik dus weer.. maar volgens mij is dat echt Afrika. wen dr maar aan; gaten in de weg en in de grond ;) Nog wat gezellige vrijwilligers gearriveerd daar dan? Geniet van alles en succes met de aapjes! xx
  11. hilde:
    7 juli 2010
    hee nn, oeeh ff wennen dus! knap dat je gewoon doorzet hoor! straks kom je in Nederland en dan moet je weer wennen aan de tijd haha, nou doe de aapjes daar maar de groeten! nog heel veel succes verder!! xxx
  12. Martine:
    Lieve nnaniki,

Fijn dat je ondanks de avontuurlijke reis helemaal goed bent aangekomen:) en een lekker kamertje voor jezelf hebt daar.
    Ik ben benieuwd naar je eerst volgende apen verhalen.

En heb je wel meegekregen dat Nederland in de finale staat zondag! dus dat word bere spannend.

Nou doe maar voorzichtig daar met al die apen en de amerikanen en geniet ervan. Veel kussen